close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć

     

  • KONTAKT

  • AMBASADA RP W ANKARZE

     Adres: Atatürk Bulvarı N°241
    Kavaklıdere, PK-20
    06-650 Ankara

    Tel.:  (+90 312) 4572000 (centrala) - czynny całodobowo
    Faks: (+90 312) 4678963

     

    LOKALIZACJA PLACÓWKI

     

    Adres strony internetowej: www.ankara.msz.gov.pl
    e-mail: ankara.amb.sekretariat@msz.gov.pl

     

    Kierownik placówki (lub osoba przez niego upoważniona) przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godz. 10.30-11.30.

     

    WYDZIAŁ KONSULARNY

    Tel.:  (+90 312) 4572009 - czynny całodobowo, 4572016;
    Faks: (+90 312) 4688301
    e-mail: ankara.wk.dyzurny@msz.gov.pl

    W sprawach wizowych: ankara.wk.dyzurny@msz.gov.pl

    Rejestracja wizyty w konsulacie online: https://secure.e-konsulat.gov.pl/

     

    Godziny przyjmowania interesantów:

    - poniedziałek – wtorek: 13.00-16.00;
    - środa – piątek : 9.00-13.00.

    - sobota – niedziela: nieczynne

     

    Dni świąteczne wolne od pracy: 17.IV, 1, 3, 19.V., 15, 26, 27.VI., 15, 30.VIII., 1,4.IX., 1.XI., 25,26.XII.

     

    Urząd przyjmuje interesantów w sprawach wizowych, zapisanych  poprzez system e-konsulat, we wtorki w godz. 10.00-12.30, natomiast codziennie interesanci mogą składać wnioski wizowe za pośrednictwem firmy outsourcingowej VFS Global (http://www.vfsglobal.com/poland/turkey/)

     

     

    Dyżurny konsul - tylko w sprawach losowych (telefon czynny całodobowo):

    (0090) 5304691261 - polskich telefonów komórkowych

    (0090) 5304691261 - polskich telefonów stacjonarnych

    05304691261 - z tureckich telefonów komórkowych i stacjonarnych
    ankara.wk.dyzurny@msz.gov.pl

    Zakres terytorialny Ambasady RP w Ankarze obejmuje Województwa: Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Bartın Batman Bayburt Bingöl Bitlis Bolu Burdur Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay İçel Iğdır Isparta Kahramanmaraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kilis Kırıkkale Kırşehir Konya Malatya Mardin Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Samsun Şanlıurfa Siirt Sinop Şırnak Sivas Tokat Trabzon Tunceli Van Yozgat Zonguldak

     

    KONSULAT GENERALNY W STAMBULE

     

    Adres: Istanbul - Maslak, Giz 2000 Plaza, Ayazaga Köyü Yolu No: 7, K. 5

    Tel : (+90 212) 2906630 - 2906631
    Fax : (+90 212) 2906632

     

    strona internetowa: http://www.stambul.msz.gov.pl/

    Sprawy wizowe i konsularne: stambul.kg.konsulat@msz.gov.pl

     

    Dyżurny konsul - tylko w sprawach losowych : (+90) 5304691881
    stambul.kg.dyzurny@msz.gov.pl

     

     

     

    1.1 Dyżury konsula poza siedzibą urzędu

     

    Konsulat RP w Ankarze prowadzi dyżury konsularne w Alanyi i Antalyi. Odbywają się one co 2-3 miesiące. Informacje dotyczące daty planowanego dyżuru zostaną podane z 2 tygodniowym wyprzedzeniem.

     

    Adres siedziby Konsulatu RP w Antalyi: Fener Mahallesi, 1969 Sokak 32/4  - wejście od strony Fener Caddesi). LOKALIZACJA

     

    Dyżur w Alanyi odbywa się w siedzibie Polskiego Stowarzyszenia Kultury i Przyjaźni w Alanyi. Adres: Şekerhane Mahallesi, Fakılar Sokak, Çetin Apt. No: 6/1) LOKALIZACJA

     

    MAPA DYŻURÓW

     

    1. Konsulowie honorowi RP w Turcji

     

     

    ANTALYA

    Konsulat RP w Antalyi, kierowany przez konsula honorowego

    Konsul Honorowy – Pan Sururi ÇORABATIR

    Język: turecki, angielski

    Zakres terytorialny: województwo Antalya

    Adres siedziby urzędu: Fener Mahallesi, 1969 Sokak No:32/4, 07100 Antalya

    Tel: +90 549 497 7977

    adres poczty elektronicznej: konsulatantalya@hotmail.com, sururi@serrapalace.com.tr

    Sekretariat: p. Wioletta POTĘGA-YALÇIN (j. polski, angielski oraz turecki)

     

    BURSA

    Konsulat RP w Bursie, kierowany przez konsula honorowego

    Konsul Honorowy  - Pani Fatma DURMAZ YILBİRLİK

    Język: turecki, angielski

    Zakres terytorialny: województwa - Bursa, Çanakkale, Balıkesir, Kütahya, Bilecik, Sakarya, Kocaeli

    Adres siedziby urzędu: O.S.B 75.Yıl Bulvarı - Nilϋfer  - Bursa

    Tel: + 90 (224) 219 18 00

    Fax: +90 (224) 242 75 80

    adres poczty elektronicznej: fdurmaz@durmazlar.com.tr, OSEmiroglu@durmazlar.com.tr

    Sekretariat: p. Öznur Sevgi EMIROĞLU (j. angielski oraz turecki)

     

    IZMIR

    Konsulat RP w Izmirze, kierowany przez konsula honorowego

    Konsul Honorowy - Pani Ceyla BOROVALI

    Język: turecki, angielski, niemiecki

    Zakres terytorialny: województwa -  İzmir, Aydın, Manisa, Muğla

    Adres siedziby urzędu: 1377 Sokak, Aydıner Apartmanı No:3/19A, Alsancak / İzmir

    Tel: +90 232 464 58 64

    Fax: +90 232 464 58 64

    adres poczty elektronicznej: cborovali@borovali.com.tr

    Sekretariat: p. Petek EVIRGEN (j. angielski oraz turecki)

     

    GAZIANTEP

    Konsulat RP w Gaziantep, kierowany przez konsula honorowego

    Konsul Honorowy - Pani Melike YÜKSEL

    Język: turecki, angielski

    Zakres terytorialny: województwa -  Gaziantep, Kilis, Mardin, Şanlıurfa

    Adres siedziby urzędu: Ogretmenevi Mahallesi, Ordu Caddesi No: 70/1, Sahinbey/Gaziantep

    Tel: +90 534 320 43 30

    adres poczty elektronicznej: Honorary@pldconsulgaziantep.com

    Sekretariat: p. Ebru GÜRSEL (j. angielski oraz turecki)

     

     

     

    MERSIN

    Konsulat RP w Mersin, kierowany przez konsula honorowego

    Konsul Honorowy – Pan Jan TAŞÇİ

    Język: turecki, angielski, niemiecki, arabski, aramejski

    Zakres terytorialny: województwa -  Adana, Hatay, Mersin

    Adres siedziby urzędu: İsmet İnönü Bulvari, Uysal Apt. K 4 D. 7, 33100 Mersin

    Tel: +90 (324) 238 41 90, +90 (324) 232 46 18, +90 532 733 47 15

    Fax. +90 (324) 231 45 31

    adres poczty elektronicznej: jtasci@natagroup.com.tr,  noguz@natagroup.com.tr

    Sekretariat: p. Nur OĞUZ (j. angielski oraz turecki)

     

     

    1.3 Prawo do informacji przetwarzanych w systemach konsularnych

    Każdej osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

     

    Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

     

    Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać - odnośnie przetwarzania jej danych osobowych - następujących informacji:
     

    • czy zbiór istnieje,
    • od kiedy dane są przetwarzane,
    • jakie jest źródło pozyskania danych,
    • w jaki sposób dane są udostępniane,
    • jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,
    • w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

     

    Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

     

     

    W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w systemach konsularnych  należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim lub angielskim na adres: 

     

    Konsul RP w Ankarze

    Adres: Atatürk Bulvarı N°241
    Kavaklıdere, PK-20
    06-650 Ankara

     

     

    Wniosek powinien zawierać:   

    1. imię i nazwisko składającego wniosek;

    2. numer PESEL (jeżeli osoba posiada);

    3. obywatelstwo;

    4. datę i miejsce urodzenia;

    5. miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);

    6. przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;

    7. podpis osoby składającej wniosek.

     

    W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

     

    Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

     

    Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

    • pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych;
    • pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;
    • pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

     Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

     

     Odmowa udostępnienia danych osobowych

    W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

    • ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,
    • zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    • zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,
    • istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.

     

    Prawo do poprawiania danych, żądanie wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia 

     Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.

     

     

    1.4.    Prawo do informacji przetwarzanych w SIS i VIS

    Prawo osób do informacji przetwarzanych w SIS i VIS

     

    Centralny Organ Techniczny Krajowego Systemu Informatycznego – Komendant Główny Policji COT KSI – centralny organ techniczny Krajowego Systemu Informatycznego jest administratorem danych w rozumieniu art. 7 pkt 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, w zakresie wykorzystywania danych poprzez Krajowy System Informatyczny (KSI), przetwarzanych w Systemie Informacyjnym Schengen (SIS) oraz Wizowym Systemie Informacyjnym (VIS).

     

    Prawo do informacji

     

    Każdej osobie przysługuje prawo do uzyskania wyczerpujących informacji na temat dotyczących jej danych osobowych, które są przetwarzane w zbiorach danych.

    Zgodnie z art. 32 ust. 5 ustawy o ochronie danych osobowych, prawo do informacji przysługuje osobie zainteresowanej nie częściej niż raz na 6 miesięcy.

    Na podstawie art. 32 ust.1 pkt 1-5a ustawy o ochronie danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może żądać – odnośnie przetwarzania jej danych osobowych – następujących informacji:

     

    • czy zbiór istnieje,
    • od kiedy dane są przetwarzane,
    • jakie jest źródło pozyskania danych,
    • w jaki sposób dane są udostępniane,
    • jaki jest cel i zakres przetwarzania danych,
    • w jakim zakresie i komu dane zostały udostępnione.

    Administrator udziela żądanych informacji w terminie 30 dni.

     

    W celu uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych w Systemie Informacyjnym Schengen lub Wizowym Systemie Informacyjnym należy złożyć pisemny wniosek w języku polskim na adres: 


    Centralny Organ Techniczny KSI
    Komenda Główna Policji
    Puławska 148/150
    02-624 Warszawa

    Polska

     Wniosek powinien zawierać:

    • imię i nazwisko składającego wniosek;
    • numer PESEL (jeżeli osoba posiada);
    • obywatelstwo;
    • datę i miejsce urodzenia;
    • miejsce zamieszkania (kraj, miejscowość, ulica i numeru domu/mieszkania);
    • przedmiot sprawy, której dotyczy wniosek;
    • podpis osoby składającej wniosek.

    W celu jednoznacznej identyfikacji danych, wnioskodawca może dołączyć kserokopię strony dokumentu tożsamości zawierającej dane osobowe.

    Zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późń. zm.), strona może być reprezentowana w postępowaniu administracyjnym przez pełnomocnika, chyba że charakter czynności wymaga jej osobistego działania.

    Zasady ustanowienia pełnomocnictwa procesowego określa art. 33 kodeksu postępowania administracyjnego, tj.:

    • pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych;
    • pełnomocnictwo powinno być zgłoszone na piśmie;
    • pełnomocnik dołącza do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

    Adwokat lub radca prawny oraz rzecznik patentowy może sam uwierzytelnić odpis udzielonego mu pełnomocnictwa.

     

    Odmowa udostępnienia danych osobowych

     

    W myśl art. 34 ustawy o ochronie danych osobowych, administrator danych odmawia osobie, której dane dotyczą, udzielenia informacji, o których mowa w art. 32 ust. 1 pkt 1-5a, jeżeli spowodowałoby to:

     

    • ujawnienie wiadomości zawierających informacje niejawne,
    • zagrożenie dla obronności lub bezpieczeństwa państwa, życia i zdrowia ludzi lub bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    • zagrożenie dla podstawowego interesu gospodarczego lub finansowego państwa,
    • istotne naruszenie dóbr osobistych osób, których dane dotyczą, lub innych osób.

    Prawo do poprawiania danych, żądanie wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia

     

    Osoba, której dane dotyczą, może zwrócić się do administratora danych o uzupełnienie, uaktualnienie, sprostowanie danych, czasowe lub stałe wstrzymanie ich przetwarzania lub o ich usunięcie. Musi ona jednak wykazać, że dane są niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe, zostały zebrane z naruszeniem ustawy lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego je zgromadzano.

     

    Prawo do wniesienia skargi

     

    Każda osoba, której dane są przetwarzane w Systemie Informacyjnym Schengen lub Wizowym Systemie Informacyjnym ma prawo wnieść skargę do Generalnego Inspektora Danych Osobowych na wykonywanie przepisów o ochronie danych osobowych.

     

     

     

     

     

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: