close

  • Polsce – służyć, Europę – tworzyć, Świat – rozumieć

     

  • UTRATA DOKUMENTÓW

  •  

    Posiadacz dowodu osobistego przebywający poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, którego dowód osobisty został utracony lub uszkodzony, zgłasza niezwłocznie i osobiście ten fakt dowolnej placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej. Zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego w placówce konsularnej Rzeczypospolitej Polskiej można również dokonać w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu.

     

    Dane adresowe:

    Polonya Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği

    Atatürk Bulvarı No 241
    Kavaklıdere
    06650 Ankara

    Faks: (+90 312) 4688301

     

    Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego – do pobrania (pdf)

     

    Posiadaczowi dowodu osobistego, który zgłosił utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego osobiście w urzędzie konsularnym, konsul wydaje zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego.

    W przypadku dokonania zgłoszenia w formie pisemnej za pomocą poczty lub telefaksu, zaświadczenie może być wysłane na wskazany w zgłoszeniu adres zgłaszającego utratę.

    Zaświadczenie jest ważne do czasu wydania nowego dowodu osobistego, nie dłużej jednak niż przez 2 miesiące, przy czym nie stanowi ono dokumentu podróży.

     

    UWAGA! Dowód osobisty wydaje się na wniosek, który składa się w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Konsulowie RP nie mają kompetencji do przyjmowania i pośredniczenia w realizacji wniosków o wydanie dowodu osobistego.

     

    Osoby przebywające poza granicami kraju, które tym samym nie mają możliwości złożenia wniosku osobiście w siedzibie organu gminy, mogą złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego w postaci elektronicznej, opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: